SLIK GJØR DU BRAZILIAN WAXING TIL EN LEK – HJEMMEFRA

Hva er vel bedre enn en hårløs kropp? Er du en ektekvinne bør du blø for denne skønnheten. I dette innlegget gir jeg dere mine beste råd om hvordan du kan lykkes med braziliansk og all annen woxing, helt på egenhånd, hjemmefra…<3

Nei dessverre er det ikke slik at hårveksten forsvinner av seg selv, men det er ikke umulig å kvitte seg med den uten å måtte ty til laser, noe som over hode ikke er bra for kroppen.

Etter at jeg begynte å waxe har hårveksten blitt mye mindre og man får mer kontakt med musklene under der hårene vokser, ja for det er faktisk derfor det vokse hår der i utgangspunktet nettopp fordi du har lite kontakt med musklene på de stedene. Steder der vi har mye oksygen ut til huden har vi mindre hårvekst på, og ved å waxe får du godt med friskt blod ut til huden som igjen tar med seg frisk oksygen. Steder der du har sort og kraftig hårvekst er steder der du burde fokusere på å trene, massere og tøye slik at det kommer mye friskt blod dit. Kraftig hårvekst er nemlig kroppens tegn på dårlig sirkulasjon.

Du blir ikke annet enn et troll av barbering, kast høvelen og begynn med woxing. Du får ikke annet en stubbete ekle hår av barbering, og hårveksten blir ikke mindre. Endelig har jeg klart å slutte med barbering og kroppen føles som en drøm.

Jeg har lenge misunnet de som klarer å legge seg i stolen på klinikken og skulle ønske jeg taklet det like bra som de. En dag bare bestemte jeg meg for at nå er det slutt på å barbere, og med disiplinen på sin side så kan jeg nå vokse hele kroppen uten problemer og har nå omtrent ikke hårvekst, og i dette innlegget ønsker jeg å gi dere tips slik at dere kan lykkes med waxing dere også.

Jeg bruker waxe stripsene fra Veet, de får du kjøpt på bl.a Normal, Vita, Lyko og en rekke andre nettbutikker. De finnes i tre ulike varianter, rosa, blå og grønn.

 

Personlig mener jeg de blå stripsene er best da hårene sitter best fast på disse og du slipper å rive av stripsen og sitte igjen med halvparten av hårene på huden. Ikke bare gjør det dobbel så vondt å måtte rive av unødvendige mange ganger, du bruker dobbelt så mye strips, koster deg dobbelt så mye og arbeidet tar dobbelt så lang tid.

 

Jeg anbefaler deg å klippe stripsene i fire (eller åtte) – spørs hvor mye du tåler av smerte, ta deg god tid, sett på rolig musikk, sørg for å være i et varmt rom slik at musklene dine får slappe av og sørg for å være godt opp-tøyd i områdene du skal vokse. Da slipper hårene lettere og det gjør ikke så vondt.

Ha stripsene tilgjengelig på badet og gjør det til en vane at du waxer så fort du ser at hårene begynner å gro ut, når de er 3mm er de vokseklare. IKKE vent to uker slik de ofte sier på salong. Mye av det de sier på salong stemmer ikke. De sier også at du ikke skal vokse hjemme, men personlig synes jeg det er MYE bedre da man får slappe av ordentlig enn å waxe seg på salong der det gjør ti ganger vondere fordi waxedama ofte stresser deg med å si “hvis du ikke ligger rolig nå får vi ikke gjort det fordi jeg har neste kunde snart”.

 

Her får du de beste tipset til å lykkes med waxing selv:

• Klipp opp stripsene i små smale strimler og ta litt og litt så du blir vant til det

• Pust og vær rolig når du river av

• Start ytterst og wax innover, da gjør det minst vondt

• Sett på rolig og god musikk

• Ta deg pauser

• Sørg for å stretch mye spilt så du får mye blod til huden så slipper hårene raskere

• Sørg for å sitte i et varm rom (evt varmekablene på fult) slik at kroppen slapper av og du ikke fryser.

 

Håper du også klarer å kaste barberhøvelen slik som meg og klarer å gjennomføre waxing. Jeg lover deg det er 100 % verdt det! xox me <3

2 kommentarer
    1. takk for supert tips:D elsker følge bloggen din, du er så ekte og ærlig, ja takk til flere av dine mat oppskrifter som smaker himmelsk😁 hilsen henriette

      1. Hei Henriette <3 Takk for super hyggelig melding, så koselig <3 Det blir mye matoppskrifter fremover så bare å glede seg til mer 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg