NY VARIANT AV COVID – “ARCTURUS”

Vi er inne i en ny runde pandemi – kanskje også litt som forventet. Dette er en mutert variant av varianten Omicron og har fått navnet Arcturus. Denne varianten er mye mer smittsom og angripende enn de andre corona variantene.

Det har riktig nok ikke vært så mange tilfeller i Norge enda, men siden denne er mye mer smittsom enn de tidligere variantene av corona og vaksinen ikke ser ut til å fungere, kommer den nok til å blusse opp fortere enn vi aner. USA formidler at de som har tatt 4. doser vaksinasjon nå utfører sin 5. dosering i håp om at den skal fungere. 

Det gjør meg bekymret at dette enda ikke har blitt sendt på norske nyheter! Prøver de å skjule noe?

Kjennetegn for denne varianten er ikke de samme symptomene som ved tidligere corona, sympomene på denne varianten er “PINK EYE” – altså rødt øye, derfor kan den fort forveksles med allergier nå i pollensesongen, og kan være lett for folk å overse at de har fått corona og se på det mindre alvorlig. Sår hals er også et av symptomene.

Har du røde øyne og kroppen virker sliten og du føler deg dårlig skal du ta en corona test. Har du feber og sår hals i tillegg har du mest sannsynlig ikke bare allergi men blitt bærer av den nye muterte varianten.

SE DISSE VIDEOENE:

 

Jeg er ikke spesielt gira på å få denne varianten, den virker nok så heftig. Jeg hadde corona i januar i fjord, noe jeg var ganske redd for siden jeg har underliggende sykdommen crohns. Men med et godt kosthold har jeg klart å holde sykdommen i sjakk. Spiser jeg sukker eller gluten blusser den raskt opp igjen.

Jeg var ganske redd da jeg fikk covid og var ikke noe hyggelig da mamma kom inn i full smittedrakt for å ta covid test på meg. Jeg lå med sterke hode smerter hele natten, hadde så vondt at tårene sprutet og det eneste som hjalp var å slå seg i hodet eller sette massasje pistolen brutalt inn der jeg hadde vondt, da avtok smertene. Det var en ganske grusom opplevelse. Jeg ønsket dog ikke å ta vaksinen da jeg har flere venner som har blitt sterile og fått kraftig sykdom etter de har tatt vaksinen. Og nå er jeg veldig glad for at jeg unngikk å ta vaksinen siden den nå ikke hjelper mot denne muterte varianten.

Ta godt vare nå folkens og vær forsiktige, så blogges vi snart. Alt godt fra meg <3

2 kommentarer
    1. kan jo være at du har fått noen senvirkninger… jeg har fortsatt ikke luktesans, men smerter i muskler har avtatt og begynner å føle meg som meg selv igjen. det har gått nesten 1 år. Bra du har fått ny lege og kan finne ut av det. og bra du finner ut av mye selv om hva som funker for din kropp🥰

      1. Tusen takk Nina <3 Så bra det begynner å avta hos deg <3 1 år er ganske lenge! håper vi slipper å slite med det mer enn det <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg