Action med Luc idag

Våknet helt ødelagt i dag etter å ha sittet så mange timer i bil i går og dagen før, så klarte ikke komme meg ut av sengen før kl 1. Våknet kl 8 men måtte ligge å massere opp kroppen med rullene mine for å i det hele tatt klare å komme meg opp for litt frokost, men tanken på litt action med Luc fikk meg ut til slutt.

Tenkte da å gjøre aktiviteter som retter muskulaturen, så da ble det ridning.

Litt rodeo ridning med bukkesprang på Luc så falt ting på plass. Fikk dessverre ikke bilde da jeg hadde lagt igjen mobilen inne. Han er ikke veldig vandt med å ha sal + rytter på ryggen så vi tar det i korte trekk av gangen for å ikke skade ryggen hans.

Han begynner å bli vandt til western salen, men synes han er mye bedre å ri uten bitt da han ikke føler seg så fanget og er bedre å ha med å gjøre. Han er lett å ri uten sal men ikke like stor sikkerhet for meg dersom noe uventet skulle skje sitter man litt tryggere i sal. Han tar bitt også veldig bra men får mye mer spenninger i hodet av det så vi varierer.

Så ble det gressing, longering, lydighetstrening og testet ny riderunde på tunet.

Gjorde også full massasje behandling på både Luc og Iron og de har begge utrolig god forbedring.

Måtte beundre han litt i dag da han strakk ut hoftene sine så fint🫶🏻 Western salen sitter mye bedre midt på ryggen hans da den klemmer hvis den sitter for langt frem. Den skal ikke sitte slik som en sprang sal skal. Han digger å dra på ridetur og vi prater veldig godt sammen. Så det begynner å bli veldig gøy å jobbe med han nå.

Å ri inn en ung hingst har vært krevende men med motet oppe har jeg klart det.  Luc er så flink nå at jeg vurderer å ha han løs. En god følelse å gi hestene friheten de fortjener.
Han er veldig observang av seg og passer godt på. Han har blitt  en skikkelig god vakthund.

Bergene på tunet er helt magiske og vi gleder oss til beitene er ferdig grodd.

Også var han litt kødd under longering, han hater det og det skjønner jeg godt.  Jeg også hater det det er så kjedelig.

Kanutt var med på tur som vanlig, han er fast følge.

Han bare vokser og vokser, spennende å se hvor stor han blir.

Nå blir det glutenfrie og veganske kanelboller, oppskriften kommer selvsagt på bloggen🥰🍩

Ønsker dere en kjempe fin torsdags kveld 🫶🏻 xxx

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg